lördag 4 november 2017

171020 Nya Zeeland - dag #07

Ledig dag i Queenstown i dag. Queenstown är lite som "the playground of New Zealand" eftersom man kan göra många olika typer av utomhusaktiviteter eller åka skidor på vintern. En kille från vår grupp hoppade exempelvis bungyjump men själv nöjde jag mig med andra typer av aktiviteter.


Efter frukost åker jag och några andra från gruppen upp till Bob´s Peak, där vi får en storslagen vy över Queenstown.




Senare under dagen bestämmer sig jag och en till från gruppen för att åka "Jet boat". Det innebär att man åker snabbt med en båt genom en canyon. Uppskattningsvis i nästan 90 km/h men jag känner mig trygg. Den unga kille som kör vår båt verkar veta vad han gör.  


Äter lunch efter båtturen då denna fågel nyfiket tittar fram


Dagen avslutas med middag på en fiskrestaurang




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar